Wanneer je een nieuwe computer koopt, heeft de fabrikant er meestal al een aantal applicaties op vóór geïnstalleerd. In veel gevallen is hier ook een Office installatie bij.
Er zijn echter veel mensen die een versie van Office hebben aangekocht in het verleden en deze alsnog willen installeren op hun nieuwe computer.
Idealiter verwijder je eerst de vooraf-geïnstalleerde versie en daarna installeer je de eigen, oudere (2013-2016) versie opnieuw.
In veel gevallen loopt de installatie correct, maar in bepaalde gevallen krijg je volgende foutmelding:
1935
{3194323D-C74C-40E0-A864-B677608E5D6E}
0x80131049
IAssemblyCacheItem
Commit
Policy.14.0.Microsoft.Vbe.Interop, fileversion=”15.0.4420.1017″,version=”15.0.0.00000000″,
culture=”neutral”, publicKeyToken=”71E9BCE111E9429C”,processorArchitecture=”MSIL”
Wanneer je zoekt op deze foutmelding, stelt Microsoft voor om de Office Uninstall Tool te laten lopen om zo alle restanten van vorige installaties op te ruimen.
In ons geval zorgde het echter niet voor een oplossing. Wat het probleem wél verholpen heeft, is de .NET repair tool laten lopen. Deze kan je hier vinden.
Herstart hierna je computer en start de installatie van Office opnieuw. Deze zou nu probleemloos moeten werken.