Bel ons +32 (0) 3 211 00 88

Slechts een derde van de zelfstandigen en KMO’s heeft een website!

Delen
Delen
Delen
Het belang van een website wordt nog steeds onderschat!
Een eigen website is belangrijk

40 PROCENT VAN ZELFSTANDIGEN EN KMO’S HEBBEN GEEN WEBSITE.

Enquete

Men ondervroeg in deze categorie 600 mensen.
Onder degenen die geen website hadden, zei 28 procent dat het niet relevant was voor hun bedrijf, 23 procent zei dat het onbetaalbaar zou zijn en 13 procent zei dat ze sociale media zouden gebruiken voor hun aanwezigheid op het web.

Enkele mensen verklaarden dat ze op mond tot mond reclame rekenen in plaats van een site te bouwen. “Ik ontvang verwijzingen van vertrouwde vrienden en collega’s”, zei iemand.

Inzetten op verhogen omzet, merkbekendheid en klantenrelaties

Toch zei 30 procent van de kleine bedrijven dat ze hun websites gebruiken om omzet te genereren. 22 procent rekent op websites om merkbekendheid te vergroten, en 17 procent zei dat ze dit doen om hun klantenrelaties te versterken.

De website is een essentieel verkoopinstrument“, zei een CEO in een verklaring. “Het geeft potentiële klanten het gevoel dat je écht “bestaat” en “een goed opgestelde website kan zelfs een extra verkoper zijn die 24u/24u voor jou werkt.

“Een extra verkoper”

22 procent van de mensen die geen website hebben, zei dat ze van plan zijn om ergens in de toekomst een website te lanceren.

Een eigen website zou te duur zijn… 

Alternatief ‘DOE-HET-ZELF? Onderschat de leercurve niet!

De meeste mensen laten de website ontwikkeling over aan (dure) bureaus. Enkele van de respondenten wendden zich tot studenten of freelancers om toch maar  “iets” online te hebben. Nog enkele anderen gaan zelf aan de slag.

Een startende onderneemster zei dat ze niet het budget had om iemand te betalen om een website te maken toen ze net begon, dus deed ze het zelf. “De uren besteed aan het proberen om erachter te komen waren krankzinnig … de leercurve aan de ontwikkelingskant was enorm,” zei ze. “Ik zou veel beter af zijn geweest had ik het iemand laten maken.

Investeren in uw Online aanwezigheid! 

Zet je merk op de digitale kaart, bouw online vertrouwen op en controleer je eigen web trafiek voor betere klantenrelaties en meer omzet.

Belgische ondernemers hinken een beetje achterop als je vergelijkt met de buurlanden. Nederland en Duitsland staan op het gebied van websites en e-commerce veel verder, waardoor er veel inkomsten voor hen verloren gaan.

Gebrek aan tijd en kennis voor website onderhoud

De grootste uitdagingen voor kleine bedrijfswebsites waren laag websiteverkeer, concurrentie van andere bedrijven en gebrek aan tijd en/of kennis voor websiteonderhoud.

Geen digitale aanwezigheid = Weinig of geen vertrouwen

Marketingstudies wijzen erop: “Het maakt niet uit of je een loodgieter bent of een schoenenwinkel hebt, digitale aanwezigheid maakt je legitiemer.
Zonder een digitale aanwezigheid op de een of andere manier, gaan mensen die u niet kennen, uw bedrijf minder of zelfs niet vertrouwen“, was het besluit.

Stof om over na te denken dus…

Heb je nog geen website of ben je niet tevreden van de huidige? Contacteer ons vrijblijvend voor meer info.

Sharing is caring!

Vragen of advies nodig?

Anderen bekeken ook